marți, 21 august 2012

Balada ziselor mărunte-François Villon

Ştiu musca-n lapte de-a picat, 
ştiu rang pe haina omului, 
ştiu de-i senin ori înnorat, 
ştiu bine rodul pomului, 
ştiu după clei de soiul lui, 
ştiu lucrurile ce-s de-un hram, 
ştiu cine-i harnic ori haihui, 
ştiu tot, de mine habar n-am. 

Ştiu haina după epolet, 
ştiu orice rasă monahală, 
ştiu pe stăpân şi pe valet, 
ştiu pe măicuţă după poală, 
ştiu hoţul după ciripeală, 
ştiu cine-i lacom la bairam, 
ştiu unde-i vin ori bute goală, 
ştiu tot, de mine habar n-am. 

Catâr, catârcă ştiu ce mi-s, 
ştiu câte poartă în spinare, 
ştiu de Belet şi de Beatrice, 
ştiu pe abac o adunare, 
ştiu de-amăgiri şi de visare, 
ştiu pe husit de ce-i infam, 
ştiu Roma ce putere are, 
ştiu tot, de mine habar n-am. 

Prinţe, ştiu despre fiecare, 
ştiu după chip orişice neam, 
ştiu că de moarte nu-i scăpare, 
ştiu tot, de mine habar n-am. 

În româneşte de Dan Dănilă


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu