sâmbătă, 27 octombrie 2012

Sunt un păcătos, Părinte!-Ion Pribeagu

La părintele Vintilă 
Vine-Arvinte, cam sfios 
Şi îi spune: - Fie-ţi milă 
De un suflet păcătos

Chiar în Săptămâna Mare 
Când tot omul e smerit 
Şi posteşte cu ardoare 
Uite, am păcătuit!

- Ai furat? întreabă popa 
- Nu Prea Sfinte! Fără vrere 
M-am dat diavolului, hopa 
C-o grădină de muiere!

- Vai de mine, vai de mine... 
Greu păcat ai săvârşit... 
Însă dacă-mi spui cu cine, 
Poate fi-vei mântuit.

- Nu pot! a răspuns Arvinte, 
Să-mi fac chinul şi mai greu, 
Nu pot să divulg, Părinte, 
Că mă bate Dumnezeu!

... Era-naltă şi frumoasă, 
Părul blond şi ochii de jar, 
Gura dulce, voluptoasă, 
Dinţii de mărgăritar...

- Nu cumva ai fost cu Tanţi 
Din Smârdan, de peste drum? 
- Nu pot s-o divulg, că Domnul 
Mă trăzneşte chiar acum!

Şi-avea flori la cingătoare 
Trup de crin îmbobocit, 
Mijlocul de fată mare, 
Numai bună de iubit...

- Poate-ai fost cu Miţa Creaţa, 
Cea uşoară ca un fulg 
Din Buzeşti? - Cere-mi şi viaţa 
Însă nu pot s-o divulg!...

Durdulie, -mbujorată, 
Numai cântec, numai joc, 
Când te-a strâns în braţe-o dată, 
Ai simţit în vine foc!

- Măi Arvinte-ai fost cu Leana 
Care şade pe Neptun? 
- Sfinte, geaba-mi zgândări rana, 
Fiindcă tot nu pot să spun...

O cocoană tăinuită, 
Fruct în dragoste scăldat, 
Toată plină de ispite, 
Toată plină de păcat...

- Bine, du-te, meditează 
Şi vii mâine mai dispus, 
Domnul să te aibă-n pază! 
- Sărut dreapta! Şi s-a dus.

Ajungând în colţ, ca vântul 
S-a-ntâlnit cu Calistrat, 
Care l-a-ntrebat: - Prea Sfântul 
De păcat te-a dezlegat?

- Încă nu! răspunse-Arvinte 
Foarte vesel şi vioi, 
Dar aflai de la Părinte 
Încă trei adrese noi!



3 comentarii:

  1. I really like it when folks come together and share ideas.
    Great blog, stick with it!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aw, this was an exceptionally good post. Spending some time and actual effort to create a really
    good article… but what can I say… I procrastinate a lot
    and never seem to get anything done.

    RăspundețiȘtergere