vineri, 25 noiembrie 2011

Noutăţi despre Euridice-Florin Iaru


Ce ghinion, frumoaso, cumplit ghinion!
Te-ai îndrăgostit - după lungi ecuaţii
după lungi tribulaţii
în care te-ai frecat de toţi tatuaţii -
acum şi de omul frigider
cel de te mîngîie înfrigurat şi de fier
şi care te pătrunde
prin bucătării rotunde
cu falusul lui de ger.
Ce-ai făcut, proasto?! Cum i-ai deschis uşa
Cum de-ai căzut atîta de jos?
Ce-am să mai cînt despre tine
pe coale veline
în zile senine?
Cum să mai trăiesc lîngă frigider?
Cum să mai pun laptele ouăle vinul în frigider
fără să plîng fără să zbier
de ce e atît de frig în frigider?
Ce e becul ăsta cînd deschid uşa şi nu te găsesc?
Ce e groapa asta adîncă în metrul lui cub?
Daţi-mi, vă implor, un punct fix: un termostat, un şurub...
Domnule cu pălărie!
Obosesc!
Mă opresc!
Nu mai pot să cînt!
De ce tocmai în frigider atîta pămînt?

Am tăcut m-am întors te-am pierdut
în faţa ieşirii
şi-am fost scos la plimbare cu dricul.
Tu
te-ai rătăcit şi mai tare
te-ai iubit, nu te-ai mai fi iubit în continuare
în compartimentul de foarte înaltă refrigerare.

declaraţia de independenţă

Această dimineaţă a început aseară
cu o durere de cap
cu o debarcare în Angola
somn
o femeie
iarbă de sticlă
pick-nick imoral (cu idei)
mai multe femei plimbîndu-şi umbra la soare
cîţiva germeni de melancolie
orele
soarele
evenimentele
capul meu strîns
în lemnăria patului
sufletul tău iubito strîns în lemnăria patului
schisma albastră a unui cuţit
pus din adolescenţă la mijlocul patului
ah evenimentele
ah evenimentele
ne-am îmbrăţişat (fireşte)
jurnalul intim îşi clefăie foile
pendula pleşuvă face dragoste
cu interiorul domestic
o durere de cap
o debarcare în Angola
o dormi
o dormi
prin parcuri bătrînii ultimului război
zbîrcesc cu umbra lor
soarele
aha - soarele
şi dimineaţa
aha
- Bună dimineaţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu