luni, 17 martie 2014

Nehotărâre, de Tudor Arghezi

Îmi voi ucide timpul și visurile, deci.

Cârpi-voi pe-ntuneric mantaua vieții mele.

Drept mulțumire ști-voi că cerurile reci

Vor strecura prin găuri lumina unei stele.



Să las s-o umple cerul cu vastul lui tezaur?

Înveșmântat domnește, să trec cu giulgiul rupt;

Pe coate cu luceferi, spoit pe piept cu aur

Și tatuat cu fulger, să nu-nving? să nu lupt?



Să bat noroiul vremii, cu ochii-nchiși. Hlamida

Să mi scoată-n drum nerozii, rânjiți, din cârciumi beți.

Ca fluturii, ce rabdă să-i poarte n praf omida,

Să rabd și eu în mine, povara, două vieți?



Un om, trudit și acela, îmi va deschide mâine

Mormântul pomenirii cu mina-i preacurată,

Ca să mă frângă-n soare, schimbat prin moarte-n pâine,

Și fraților din urmă, șoptind să mă împartă.



Dar ziua care trece și mă rănește-n treacăt,

Îmi umilește cârja și mi încovoaie crinii,

Și inima urmează-s atârne ca un lacăt

Cu cheile pierdute, la porțile luminii.



De ce nu pot să nu știu, de ce nu pot să-n aud

În ce stă rostul zilei și prețul de a ți-o trece?

Deschide mi-te, suflet, prin șapte ochi de flaut,

Și cântecul și viața și moartea să le-nece.

3 comentarii:

  1. Arghezi nu era chiar așa,„comunist prost”!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Este cea mai de stricta actualitate,tot ce este scris în aceasta poezie!Și Tudor Arghezi ,nu contemporan cu noi!Four You!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos!De stricta actualitate!

    RăspundețiȘtergere