duminică, 20 iulie 2014

Biet nemuritor la zidul morţii-Adrian Păunescu

Numai viteza mă mai ţine viu
Și sclav măreţ aceloraşi proporţii,
Să mă opresc, n-am dreptul nici să ştiu
Că sunt alergător la zidul morţii.

N-am timp la zidul morţii să m-aşez,
şi combustibil am, de nicăierea,
probabil unii cred că şi trişez,
dacă, de-o viaţă, îmi refuz căderea.

N-am mai dormit de când eram copil,
cu-aceste roţi, cu-această şa sunt una,
iar dacă aş încetini, umil,
m-aş prăbuşi din zid, pe totdeauna.

Distanţele pe care mi le-asum,
Paradoxal, sunt cele şi rămase,
pe zidul lentei morţi, de-atâta drum,
vehiculul mi s-a urcat în oase.

A mă mai crede liber, nu încerc,
În toată cursa asta nebunească,
Fiinţei mele, alergând în cerc,
Îi este interzis să se oprească.

Și, vai, în toată tragica belea,
Cobor şi urc mereu aceeaşi pantă
Și nemurirea e o boală grea,
Un fel de plictiseală arogantă.


Destui îşi pot închipui că eu
Ador această-ntrecere vulgară,
Că-mi place tot acest absurd turneu
Pe zidul morţii unui circ la ţară.

Dar eu alerg, ca să nu mor, cumva,
Și înţeleg cu vrere vinovată
Că nu mai am puterea de-a pleca
De-aici, din zidul morţii, niciodată.

Nu pot trăi, precum nu pot muri,
Nu mă opresc, precum m-alungă sorţii,
Nu pierd nimic şi nu pot birui,
Ca biet nemuritor la zidul morţii.


Astăzi este ziua de naştere a poetului,
20 iulie
     

Un comentariu:

  1. Nu pot trăi...
    dar nici nu poate muri,
    atât timp cât încă sunt
    cei ce-și amintesc de această zi.

    RăspundețiȘtergere