joi, 9 octombrie 2014

Ne cunoaștem-Marin Sorescu

Ne cunoaștem,
Ne-am întâlnit într-o zi
Pe pământ,
Eu mergeam pe o parte a lui
Tu pe cealaltă.
Tu erai așa și pe dincolo
O, erai ca toate femeile,
Uite că ți-am reținut
Chipul.
Eu m-am emoționat
Și ți-am spus ceva cu mâna pe inimă,
Dar n-ai avut cum să m-auzi.
Pentru că între noi treceau întruna mașini
Și ape și mai ales munți,
Și tot globul.
M-ai privit în ochi
Dar ce să vezi?
În emisfera mea
Tocmai se făcuse noapte.
Ai întins mâna: ai dat de un nor.
Eu am cuprins de umeri o frunză.

2 comentarii:

  1. Trece
    Trece. Ai văzut cum trece ,
    Vremea marilor iubiri,
    Şi-ţi rămâne doar tristeţea
    Şi-un noian de amintiri…

    Trece. Ai văzut cum trece
    Ca un vers de poezie,
    Şi-o poveste cu eroi…
    Dulcea ta copilărie.

    Trece. Ai văzut cum trece
    Tinereţea, scump fior…
    Cum zefirul risipeşte
    Tot parfumul florilor!

    Trece. Ai văzut cum trece
    Primăvara, ca un gând.
    Vara cu nopţile-i albe
    Şi cu tinereţea în rând.

    Abia prinzi a înţelege
    Ce e viaţa, ce e dorul…
    Şi iubirea de-unde vine
    Şi unde-şi are izvorul?

    Gustul buzelor ca mierea
    Ochi de-azur, bucle-aurii,
    Inocente jurăminte…
    Toate, toate trec să ştii!

    Trece, încet se risipeşte,
    Mai pe înţeles aş spune,
    Că nimic nu veşniceşte,
    Totu-i trecător în lume…



    http://www.poezii.md/poezie/35701/trece/

    RăspundețiȘtergere
  2. Cumpar, cine-mi vinde ?

    Cumpăr… -Cine-mi vinde , zarzăr înflorit,
    Cer senin cu stele, soare răsărit…
    Câmp cu turme albe… şi cu mieluşei
    Şi din toata viaţa, primii ani ai mei?

    Cumpăr. -Cine-mi vinde, cer de-azur şi lună,
    Cântec de vioară… şi-o lume mai bună,
    Iarbă-nmugurită şi livezi în floare…
    Şi dintr-o iubire… prima sărutare?

    Cumpăr. -Cine-mi vinde, răsărit de soare,
    Ploi de stele noaptea, munţi bătrâni… şi-o mare!
    Un luceafăr tânăr, să lucească viu
    Şi copil la mama… iarăşi să mai fiu?

    Cumpăr. – Cine-mi vinde, taina fericirii,
    Trandafiri cu rouă, dulceaţa iubirii,
    Stelele pe bolta nopţilor de-april…
    Şi pământu-acesta, în zâmbet de copil?

    Cumpăr. -Cine-mi vinde… zvâcnet de aripă,
    Să ţin lume-n palmă, doar pentru o clipă,
    Să aleg din toate… Rai pentru pământ,
    Cumpăr.- Cine-mi vinde…cumpăr, pe cuvânt!

    Mariana Adascalitei

    RăspundețiȘtergere