miercuri, 12 februarie 2014

Baladă populară - Brumarul (culeasă de C. Mohanu)Pictură de Nicolae Grigorescu

                                                                              

                        Foaie verde peliniță,

                        Colea-n vale-n poieniță

                        Frumos doarme-o copiliță:

                        Cu părul lăsat pe țâță,

                        Cam pe țâță, cam pe spate,

                        Inima-n mine se bate.

                        S-o deștepte nu-ndrăznea,

                        Tabachera o scotea,

                        Murgului la nas îi da.

                        Murgu tare străfiga,

                        Fetița de deștepta.

                        El degrabă mi-o-ntreba

                        - Ești fată sau măritată,

                        Ori zână din cer picată?

                        - Nu-s fată, nici măritată,

                        Nici zână din cer picată,

                        Și eu-s floare după mare,

                        Cine mă sărută moare.

                        Dar matale cine ești,

                        Cum te chemi, cum te numești?

                        Ești băiat ori însurat,

                        Ori înger din cer picat?

                        -Nu-s băiat, nici însurat,

                        Nici înger din cer picat.

                        Și eu-s Brumaru cel mai mare

                        Ce cad noaptea pe răcoare,

                        Mă ridic în prânzul mare,

                        Iau mirosul de la floare.
Pictură  de Nicolae Grigorescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu