vineri, 13 decembrie 2013

La vatra rece- Alexandru Vlahuță

                                                                         I


Oblonitu-mi-a fereasta

Gerul, cu-a lui flori de gheață,

Și, în toată casa asta,

Eu sunt singura viață.

Dac-ar fi un foc în sobă,

Mi-ar părea că suntem doi,

Aș mai sta cu el de vorbă,

Mai uitând cele nevoi;

Ne-am pricepe-nde noi plânsul,

Eu cenușă el scântei,

Câte nu mi-ar spune dânsul

Dun poveștile cu zmei!

Anevoie vremea trece

Când urâtul greu te-apasă.

Ce ursuză-i vatra rece!

Parc-aș sta c-un mort în casă.

II



Se aude-n horn nebunul

Viscol, aprig vâjiind,

Și din strășini, câte unul,

Cum cad țurțurii plesnind;

Sună-n crengile lovite

Uscat zgomot ca de oase,

Și vârtejuri, repezite,

Bat în ușă mânioase.

Se arată-n neguri luna,

Albe stelele sclipind;

Și de ger s-aud întruna

În pod corzile trosnind.

Mi-ar prii, pe-o așa iarnă,

O-mpietrită amorțire

Îndelung să mi s-aștearnă

Peste cuget și simțire

Să adorm, capul să-mi scutur

De povoara cugetării...

Cât aș da să văd un flutur

Tăind para lumânării!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu